Alla inlägg den 27 juni 2009

Av Lazarus - 27 juni 2009 09:52

Det är redan varmt som f-n. Trots det ska jag göra lite nytta i helgen. Tänkte att...

  • Laga några persienner
  • Skrapa bort lös färg från fönster och dörrar samt måla i dom
  • Vattna alla land
  • Klippa bort döda grenar ur körsbärsträdet
  • Tvätta fasaden på bon, garaget och en altan
  • Dammsuga bilen
  • Tvätta bilen

Vi får väl se vad som återstår när helgen är slut. Troligen rätt mycket. Men jag har ju nästa vecka på mig också.

Av Lazarus - 27 juni 2009 09:49

MJ är död. Vem bryr sig sig? Ja, hade han dött efter albumet Thriller hade jag sörjt mycket. Ett av världens bästa album och dessutom är Thriller-videon en av de bästa som filmats. Efter det gjorde han en och annan bra låt, men för varje bra låt gjorde han 10 mer eller mindre konstiga saker. Alla hans s k sjukdomar, alla barnhistorier, utslängda mammor osv osv.

Synd, han var världsklass när han var som bäst för ca 25 år sedan.

Av Lazarus - 27 juni 2009 09:35

Till midsommar köpte vi bl a 2 burkar matjessill från Klädesholmen Seafood. Efter alla skriverier om vikten sill i burkar beslöt vi att gemensamt testa det hela på dessa 2 burkar. Varför vi just tog dessa var att övriga var bl a vitlöksill och liknande i gräddiga såser. Hur som helst så öppnade jag burkarna i flera vittnens närvaro och la tillbaka locket i burken för att hälla av vattnet. Jag använde inte locket för att trycka ut vattnet ur sillen, utan bara för att hålla emot så att den inte skulle ramla ur. Därefter vägde vi varje burk för sig.

Enligt innehållsförteckningen skulle de innehålla 125 gram fisk.

Men de innehåll 91 respektive 94 gram fisk!

Jag påtalade detta via mejl till företaget och fick efter någon vecka 2 tjugolappar i ett brev där man beklagar sig så mycket och att det brukar vara rätt, bla, bla, bla.

Nu frågar jag mig

1.      Var pengarna en väl menad ersättning eller ett sätt att få mig att hålla tyst?

2.      Hur mycket tjänar företaget om detta satts i system?

3.      Hur mycket tjänar alla bolag som tillverkar denna typ av fiskprodukter tillsammans om alla är lika dåliga på att ha i rätt mängd fisk?

Testa gärna själv nästa gång du äter någon form av sill i burk. Enl. en undersökning hade uppemot 90% fel mängd fisk om jag inte minns fel.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards