Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Lazarus - 15 juni 2009 09:38

Jag har alltid undrat om de som t ex är präster, lärare m fl som har sex med minderåriga men själva passerat, säg 40,50,60 år, ser ut och är. Ser man det på dom? Hur är deras beteende? mm mm.

Nu vet jag. Det är tyvärr så att en lärare som en gång i tiden var klasslärare åt ett av våra barn har åkt fast för att ha haft sex med en tjej ur högstadiet.

Jag ska väl inte säga at jag känner karln, men har trots allt pratat med honom nåra gånger, fast det nu är ca 15 år sedan. Tyckte då bara att han var snäll, på gränsen till lite menlös. Men knappast någon som skulle kunna ha ihop det med en tjej som inte är 15. Han måste ju vara 50 plus vid det här laget! En av mina döttrar sa dock direkt att det måste vara han, innan det blev känt vem det var. Hon tyckte alltid att han var lite slemmig. Säger hon nu. Det kommer jag inte ihåg att hon sa då.

Det enda jag med detta inlägg vill säga är att var vaksam även om personen verkar jättesnäll och vänlig. Tydligen kan det "drabba" vem som helst.

Lyssna på era barn, känn på nyanser och följ upp det dom säger. På så vis kanske dom eller någon annan slipper fara illa.


Av Lazarus - 15 juni 2009 09:27

Ska först säga att jag inte är helt insatt i alla moment. Men vad jag förstår så är Pirate Bay någon slags hemsida som inte lämnar ut filmer och musik, utan bara talar om var man kan hitta filmer och musik för nedladdning. Stämmer det? Jag är emot att ladda ner upphovsskyddat material så länge det är förbjudet, men om det skulle vara så som det är beskrivet ovan blir jag mycket förvånad. Det skulle ju i teorin innebära att sökmotorerna är olagliga eftersom de söker om och talar om var det finns porr, kriminalitet, olagliga piller, olaglig sprit, mm mm. I mina ögon borde det således inte vara möjligt att straffa Pirate bay. Har jag rätt, eller fel? Skulle någon straffas så är det väl de som delar på filerna. Men som sagt så vet jag inte riktigt hur det går till.


Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards