Alla inlägg den 29 juni 2009

Av Lazarus - 29 juni 2009 18:37

Har blivit lite matt de senaste dagarna. Orsaken är att ju mer jag kollar på bloggar ju fler tjejer finns därute som har anorektiska beteenden, men slår bort dom. Totalt sjuka tjejer som inte vill eller får någon hjälp. Tjejer som inte kommer att klara sig ur skiten utan hjälp från närstående, släkt och vänner. Jag trodde inte i min vildaste fantasi att det fanns så många tjejer som bloggar om att bli smal, smal, smal. Ytterligheterna är de som ska gå ner till 20 kg och får glada tillmälen från likasinnade. Ytterlighet är också när man tror att man ska bli perfekt. Inte normal utan perfekt.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Men jag tror ett stort ansvar ligger hos föräldrar, slakt och vänner som inte får acceptera detta utan MÅSTE agera. En bra bok, för att förstå lite hur det ligger till är Anna-Karin Kammerlings bok. Finns även i pocket. Köp den och läs den. Börjar du så läser du den på en dag och får lite insikt i denna typ av sjukdom. En sjukdom som bara skadar människor, inget annat.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards