Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Lazarus - 14 juni 2009 17:52

Har du provat den senaste flugan - spikmattan. Det finns flera varianter. Vi köpte den som har runda brickor, stora som 5-kronor och på varje bricka sitter 27 sylvassa piggar. Det är runt 200 brickor tror jag. Lägger man sig på mattan ( hur knäpp får man bli ) så gör det djävligt ont i ca 5 minuter. Sen börjar det avta. Om man vänjer sig eller domnar bort i ryggen har jag inte kommit på än. Däremot har jag märkt att jag försöker att med hjälp av fötter, armar och huvudet, hårt pressat mot golvet,  göra mig så lätt som möjligt. Allt för att minimera smärtan. Vi har nämligen kommit på att vikten mot en spikmatta har ett samband med smärtförnimmelsen. Frugan med sina dryga 60 kg ligger ganska lätt på mattan. Jag som nästan väger det dubbla känner dock varenda liten pigg gräva sig ner 5 mm i ryggen.

Men nu ska jag inte skrämma bort dig. Det är väl värt att prova om du har smärtor i t ex rygg eller skinka, eller om du bara är stel eller frussen av dig.

Dessutom blir det en liten " sidovinst", d v s du påskyndar viktminskningen för att slippa känna smärtan i början.


Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards