Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Lazarus - 17 juni 2009 12:59

Jag var hos läkaren igår. En tjej på 26 år. Efter ett tag frågade jag henne om hon kom från Polen, eftersom jag nyss hade varit där. Men hon sa att hon kom från Rumänien och undrade om jag hade något problem med det ( inte argt eller så, utan bara rent fråande ). Jag sa nej och frågade varför hon ställde den frågan. Jo, det var för att en del patienter inte ville ha utländska läkare! Varför inte det? Den här tjejen hade bott här sen november och hade lärt sig svenska på den korta tiden så att hon pratade lika bra som drottningen som har varit här i över 30 år. Dessutom har hon gått på universitet för att bli läkare och dessutom säkert blivit kollat av svenska myndigheter.

Varför har folk något emot sådana personer? Ibland undrar jag om vi svenskar är lite knäppa. Om utlänningarna inte jobbar så klagar vi och om de jobbar med annat än korv.- eller pizzaförsäljning så klagar vi.

Den här läkaren lyssnade betydligt mer på vad jag sa än många andra gammla svenska stofilläkare som tror at det dom lärde sig för 30,40 år sedan fortfarande gäller.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards