Alla inlägg den 11 januari 2008

Av Lazarus - 11 januari 2008 00:00

Nu är det så dags. Min äldsta dotter ska gifta sig i morgon. Ca 40 gäster ska komma. Vårt hus ser närmast ut som ett motell. Sängar överallt. Kylskåpet ser ut att räcka till ett mindre militärförband. Hos oss kommer totalt 9 personer att sova. Plus 3 hundar och alla loppor dom har med sig. Dessutom kommer det ikväll att komma ytterligare barn, mågar och barnbarn på besök. Och det gäller att tänka på allt. Små barn och "gamlingar" ska ha käk vid bestämda tider. I regel var 4:e timme. En av gästerna äter bara grönfoder, en annan ska ha O´boy till frukost, En tredje ska ha en Gammeldansk när hon kommer, en fjärde tål inte vissa skämt, en femte inte ägg. Så det blir nog muntert värre. Mitt upp i allt ska hundarna rastas, maten lagas, disken diskas. Men vi har ju varit med förr. Så sent som förra året gifte sig vår yngsta dotter. Så efter morgonens giftermål är det bara en gång kvar med henne som såg dagens ljus som stark 2:a. Det kanske blir nästa år, vi får se. Och jag ska hålla tal. Fy f-n för tal. Vem kom på det påfundet. Ge mig hans huvud på ett fat. För det måste väl vara en han. Jag tror han tänkte att, " jag inför ett tal. Det blir enda gången jag får prata under kvällen för sen kommer kärringarna igång". Eller så var det en kvinna som tänkte, " OK, du håller ett tal, men sen sitter du ner och håller käft". Kanske därför gubbarna alltid blir fullast på festerna....

Nåja, vi får väl se hur det går. Efter något att dricka kanske man inte bryr sig mer. Å andra sidan är det ju så dj-la kul att träffa hela släkten och leka lite sydländskt ( där ju alla träffas hela tiden ) . Det är faktiskt för sällan vi här i Norden gör det. Så välkomna lappdj-lar. Tänk på att det är eran tur om några år.....

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards