Alla inlägg den 22 januari 2008

Av Lazarus - 22 januari 2008 18:18

Som du säkert läst på bloggen blev svärfar påkörd för en dryg vecka sedan. Dagen efter kunde jag se följande på Strännäs tidningsnätupplaga. Först ser du tidningens information, som man ser är ganska knapphändig. Därefter var det något ljushuvud som kommenterade tidningens notis. Därav min kommentar i slutet. Kunde bara inte hålla mig när jag såg en sån klantig kommentar: NYHETER | STRÄNGNÄS SENASTE NYTT

FREDAG 11 JANUARI 2008 SträngnäsFotgängare påkörd vid SträngnäsbronVid 17-tiden ska en 73-årig man ha blivit påkörd när han promenerade längs vägkanten vid Strängnäsbron.

 I nuläget vet polisen inte exakt vad som hänt mer än att mannen blivit påkörd av ett fordon. 73-åringen fördes till sjukhus med ambulans. Hans skador ska inte vara livshotande, men han ska ha drabbats av en hjärnskakning.
LäsarkommentarerSkriv egen kommentar»  
REFLEX?
Då det i dag på kvällningen var lite småhalt, märkte detta när jag var ute med jycken.
Men , det var ju inte det jag skulle skriva om! Det är lagar hit & dit ....
Man får inte gå/köra mot rött etc.......
Varför har vi inga lagar, vad gäller reflexer????
8 av 10 syns ju inte ute efter mörkrets inbrott. Vi höll förra veckan på att köra över en snubbe som kom cyklande på FEL sida UTAN lyse etc....
Det är ett under att det inte inträffar fler olyckor än vad det gör!
Hoppas gubben kryar på sig. ;)

milo2008-01-11 20:38:00 Kommentera när du vet något och gör inte egna antaganden.
Du som skriver reflexkommentaren ska kanske tänka dig för innan du skriva nästa gång. "Gubben" är för det första min svärfar på väg i bil till min dotters bröllop idag. Han skulle bara gå på toaletten som finns vid bron. M a o korsa gatan. Huruvida han hade reflex eller inte har du inte den blekaste aning om. Så någon promenad var det inte frågan om. Dessutom var det flera bilar som bara körde förbi efter olyckan och stannade inte ens för att kolla vad som hade skett eller ville hjälpa till. Sedan var det torrt på platsen. Kommentera det om du ska kommentera någon. Kommentera gärna, men kommentera när du vet något. Besserwisser.

xxxxx xxxxx = jag 
2008-01-12 09:49:00

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards