Alla inlägg den 13 januari 2008

Av Lazarus - 13 januari 2008 15:42

Rubriken har jag stulit från en monolog med Roffe Bengtsson. Jo, det var ju bröllop igår. Min dotter gifte sig. Först kyrka och därefter fika i församlingshemmet. Därefter åkte vi hem en dryg halvtimme för att därefter ta oss till Folkets hus där vi först fick en mycket god 3-rätters middag och därefter kunde dansa till orkester. Min favoritpartner för kvällen var mitt barnbarn som nyss fyllt ett år. Det kommer bli en riktig danserska det. Hela bröllopet var mycket fint. Både bruden och brudgummen hade hämtat sig bra efter det som skedde dagen innan. Som brudens pappa fick jag hålla ett tal (som jag kanske återkommer till), vilket inte är något man ser fram emot. 80 ögon som stirrar på en. Mellandottern var "toastmadam" och såg till att vi skötte oss, att maten kom in, att vi höll våra tal vid rätt tillfälle och mycket annat. Dessutom fick vi ju träffa alla släktingar igen. Vårt hus var under några dagar ett motell, samlingsplats, restaurang och hundgård. Men det var riktigt kul. Ser redan fram emot nästa sammankomst. Kanske toastmadammens bröllop, man vet aldrig. Tack alla ni som varit med på bröllopet och gjorde dagen till en av mina lyckligaste. För att inte tala om vad brudparet tyckte.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards