Alla inlägg den 18 januari 2008

Av Lazarus - 18 januari 2008 00:00

Jag undrar bara hur alla moderater och övriga som röstat på aliansen känner sig idag. Grundlurade? Några exempel:

  • Ta bort fastighetsskatten = jag fick en liten höjning
  • Moderater har alltid varit positiva till militär = De får ännu mindre anslag. Men det inte sagt att jag gillar det militära och krig, utan bara konstatera fakta.
  • Har alltid pratat om fler poliser mm = Jag har inte hört att de blivit fler eller fått det bättre
  • Kommunen jag bor i är borgerlig och man lovade på heder och sammvete ( he he ) att inte höja skatten. = Idag läste jag att den snart kommer
  • Trängselskatten skulle inte finnas = Infördes direkt igen
  • Alla skulle få mer i plånboken = Skitsnack, de ger med en och tar tillbaka med den andra.
  • TV-avgiften har höjts, likaså bilskatten och bensinskatten, hemdatoravdraget har tagits bort och, ja listan kan göras lång

Det som är det märkligaste är egentligen att ingen anmäler dom till Plus eller allmänna reklamationsnämnden. Jag menar att om det hade varit ett privat företag som hade ljugit så mycket så hade de garanterat hamnat där för länge sedan. Men det är väl bara knappa 3 år kvar. Skönt....

Av Lazarus - 18 januari 2008 00:00

Nu är gubben snart på banan igen. Ja, jag menar svärfarsgubben som blev påkörd i fredags. Han skrevs ut igår och bor hos oss 2 dagar innan det bär vidare till huset i Lofsdalen. När man ser honom nu så kan man inte tro att han blev påkörd i 70 km ( förarens uppgifter ), snurrat ett par varv i luften och på asfalten och nu står framför en. Han är i alla fall 74 år. Men det kanske stämmer när man säger att "Ont krut förgås inte". He he. Nej, men det är nu så skönt för alla. Man kanske tror att det bara är den påkörde som mår skit. Nej det är ju alla anhöriga också. Och eftersom vi bor som vi gör så kommer ju de flesta till oss och pratar om det. Man riktigt märker hur alla lever upp och blir lugnare.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards