Alla inlägg den 12 juli 2008

Av Lazarus - 12 juli 2008 22:28

Jag tror jag börjar med att skriva om dagens ris och ros lite då och då. Jag börjar väl med

DAGENS RIS NUMMER 1

Det ger jag till bl a Sydafrika, Ryssland och Kina som inte vågade rösta igenom resolutionen mot Mugabe och Zimbabwe.

DAGENS RIS NUMMER 2

Ger jag till Israel för att de fortsätter att bygga en mur så att den befolkning som bott på platsen i nästan 2000 år ska få det ännu djävligare. Inte undra på att palestinierna inte slutar att kriga.

DAGENS ROS

Ja, det skulle väl vara en ros till in svägerska som för två dagar sedan lyckades att genomföra begravningen så bra. Sedan dess är det väl ingen som förtjänar en "dagens ros".



Av Lazarus - 12 juli 2008 22:15

Frugan är kvar hos sin mamma några dagar efter begravningen. Inget fel i det, snarare tvärtom. Hon har också en bror, min svåger med andra ord, Han jobbar dock denna vecka. Han ställer dock upp så ofta han kan, så inget illa om honom, tvärtom.

Idag ringde min yngsta dotter och ville att jag skulle kolla på deras nya badrum. När jag hade tittat på det så slutade det med att jag fick med mig mitt barnbarn. Hon var lite trött och nere efter de långa resorna de senaste dagarna. Men så fort jag sa att hon fick följa med mig och äta hallon, vinbär, smultron och jordgubbar så stod hon som en tennsoldat vid dörren och väntade på att hon fick skor på fötterna.

Vi gick till mig och hon åt alla bär. Sen satte hon sig och tittade i sina böcker. Hon älskar att titta i böcker. Sen byggde jag en enkel koja till henne, vilket hon älskade. Men hon var ju som sagt mycket trött. Det innebar att hon åt nästan en macka och sen nästan bad om att få sova en stund. Hon är härlig. Säger man åt henne " ska du sova lite i din fina säng?" så pekar hon på sängen. Sen är det bara att lägga henne. Efter 5 minuter sover hon. Annars har vädret varit ganska bra. Såg på nyheterna att det både åskar och regnar på många håll, men vi klarade oss. Enda konstiga var väl i så fall att det var lugnt i morse fram till nästan 16. Sen börjarde det blåsa som bara den. Nu är det helt lugnt igen.

Ha det bra och hör av er.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards