Alla inlägg den 15 juli 2008

Av Lazarus - 15 juli 2008 00:00

Läser just en bok om oförskämdheter som sagts genom åren. Bert Karlsson är hittills min favorit. Han sa så här om Bosse Ringholm:

-Jag tror inte han är du. Det blir bara så konstigt när han tänker.

Eller som någon annan har sagt ( kommer inte ihåg vem):

- Calle Bildt har så liten utstrålning att inte ens varuhusdörrarna öppnas när han kommer.

En annan var:

- 4 försvarsministrar skulle gå i takt Tre gjorde det och den fjärde blev landshövding i Uppsala.

Vilka klockrena kommentarer. Jag ska se om jag kan hitta fler till en annan gång.

Vad gör lille Bosse egentligen nuförtiden. Räknar han Enskede IK's kassa tro?

Han har liksom gått upp i rök. En sak som han skulle gjort för många år sedan. Men bättre sent än aldrig. Fast besservissern Calle blir vi väl aldrig av med. Och Björken har inte heller tappat sina blad än. Men det var länge senda man hörde något av honom. Kanske dags för en liten röjarskiva igen så han kan ställa sig på gården och skrika åt hederligt folk. Trams som sagt.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards