Alla inlägg under juni 2009

Av Lazarus - 24 juni 2009 13:58

Hos oss har vi en i mitt tycke vansinnig och miljöförstörande postutdelning. Posten kommer dagligen måndag till fredag. Bring kommer var tredje dag, oavsett om det är en helg.- eller vardag. De dagar då både Psten och Bring kommer kan de ibland stå i kö med sina små bilar vid min brevlåda. Vad är logiken i detta? Ta idag som ett exempel. Först kommer Posten, jag går ut och hämtar den. Hinner just fram till dörren igen då Bring kommer med ett ynka utskick från en klädjätte.

I mina ögon kan inte detta vare sig vara billigare eller miljövänligt. Varför inte dela upp distrikten istället om det nu är så att båda ska köra. Som det nu är så är det vansinne.

Av Lazarus - 24 juni 2009 09:02

I dagens Aftonblad kan man få 9 råd på hur man blir gravid på nolltid!

Men nu tar dom väl i. Det tar ju alltid 4 sekunder. Det har ju Magnus

Uggla sjungit om.

Av Lazarus - 21 juni 2009 10:41

Det låter ju kallt med 16 grader. Men det är vad vi har just nu. Solen skiner mestadels och inte ett löv rör sig, vilket gör det busvarmt i solen. Sitter just nu i skuggan och mår gott. Ser enorma, röda vallmoblommor och en del andra blommor. Dessutom en enorm grönska. Den första slanggurkan är 1 dm. Det är sommar!

Av Lazarus - 20 juni 2009 11:26

Jag kollar alltid runt på bloggarna och hittar nästan varje gång någon tjej som mår dåligt p g a olika saker. De bantar, hetsäter, har blivit våldtagna, mm mm. Jag försöker peppa dom, men det vore ju det bästa om de hade någon nära anhörig som de kunde anförtro sig åt. Eftersom jag har 3 döttrar så har man ju lite koll på hur tjejer fungerar, men det är ju ändå svårt när man bara läser en blogg. Men förhoppningsvis hjälper jag någon. Det vore kul om det lyckades.

Så alla ni som känner någon som inte mår bra. BRY ER!

Av Lazarus - 19 juni 2009 14:53

Alla ni som läser bloggen ska ha en glad midsommar. Själv har jag nyss inmundigat en mycket god sillunch med egen färsk potatis, öl och nubbe. Sedan gick gästerna. Låter värre än vad det är, men det var mina döttrar med barn och respektive. De skulle sedan vidare. Det ger mig lite tid mellan lunchen och fotbollen mellan Sverige och Italien (u21-em ) som jag inte vill missa. Vilket jag också klargjorde för mina barn med respektive, som tyvärr inte ens vet att en fotboll är rund...tänk vad bra det är i de musslimska länderna där pappan utser maken.... Skojar bara. Jag har bra mågar, om man räknar bort idrotten som de inte förstår sig på. Men som jag alltid säger så är alltid alla människor bra på något. Och det är just vad de är.

Av Lazarus - 18 juni 2009 16:59

Min *?+#¤"# häcksax slutade fungera för några dagar sedan. Jag hörde något som rullade runt inne i saxen och misstänkte att något lossnat. Började skruva lite, men märkte snart att att det skulle ta lång tid att skruva upp alla 15 skruvar. La ner jobbet. Idag kom en av mågarna oc frågade hur det hade gått. Eftersom jag inte hade fåt upp #?!!#¤## eländet så tog han med sig den i en plastsäck. Efter en timme ringde telefonen och "någon" sa at den #*.?/!#¤# häcksaxen nu fungerar.

Det enda jag kan trösta mig med är att jag aldrig haft någon lust med att mecka med något och att jag har mågar som älskar det.

Skönt!


Av Lazarus - 18 juni 2009 14:15

Hörde senast idag på radio att vi var jordens starkaste och smartaste väsen. Jag höll nästan på att köra av vägen. Smartast och starkast i vad? OK, vi kan läsa och skriva samt en del annat. Men sen då? Inga djur förstör det egna levebrödet, dvs jorden och vad den ger oss, så mycket som vi människor gör. Miljöförstöring och krig tycks ju vara det enda vi förstår.

Ta miljöförstöringen först. Hur många länder renar inte sina utsläpp av vatten och avlopp? De flesta tror jag.

Och krig? F-n det är ju krig hela tiden. Av en eller annan anledning eller om man vil Oanledning ( norrländska och betyder utan grund, utan anledning ). Vem är största boven och som slipper sitta bakom lås och bom för krigen? Jag skulle vilja säga mini-Bush. Man ( särskild han ) anser att man räddar världen genom att gå in i vissa länder med vapen. Ha ha. USA går bara in i länder där de har något att vinna ( tror dom ). Antingen i form av naturrikedomar eller strategiska fördelar. En av anledningarna till att han nästan alltid undviker Afrika, trots att en stor del av USA´s befolkning kommer därifrån. Djävligt sjukt skulle jag vilja säga. Men de gör ju det i guds namn, ha , ha .

Men vilka krig har de vunnit? Nåja, ingen vinner ett krig, utan man är inte den sämste förloraren. Jo, andra värdskriget. Men det bara tillsammans med en massa andra länder och först när tysken gick på knäna. Men sen då? Koreakriget? Nix, det blev 2 länder varav det ena är totalt sjukt.

Vietnamnkriget? Skoja inte om allvarliga ting. Måste ju vara årtusendets skam för USA.

Kuwait? Nåja, gick väl sådär. Man sköt ju en hel del egna, men lite spill får man tydligen räkna med.

Iran? Skulle vilja säga från askan i elden, för inte fick väl folket det så mycket bättre.

Afganistan? Icke sa Nicke. Finns fortfarande oroshärdar och självmordbombare där. Dessutom är landet världsledande i att föra ut vissa knarksorter.

Irak? Nej, inte heller där blev det bättre för allmänheten. Det blev sämre fäör Sadam och hans polare, men knappast bättre för dom vanliga medborgarna.

Så, vad håller vi på med?

Sen är det våldet, men det tänker jag återkomma till.

Av Lazarus - 18 juni 2009 13:59

Sitter och tittar ut över den gröna, blöta tomten och tänker på alla stackare som vill ha vackert väder till midsommar. Själv bryr jag mig inte så mycket längre. Mina finaste midsomrar hade jag för över 20 år sedan när mina svärföräldrar bodde nära en sjö på ett sommarstugeområde. Varje år hade en väg hand om firandet. Så ett år var det "vår" väg. Min svåger och jag hade hand om dansmusiken på kvällen samt utskänkning. Av vad? Av läsk såklart. Det andra fick var och en ha med själv. Dessa midsomrar där svärfar var med och sina glans dagar var och är mina finaste minnen av midsommar. Idag är det et år sedan han dog. Tyvärr. Så nuförtiden blir det inte så mycket festande. Kanske när barnbarnen är lite större. Så i morgon blir det sill och nubbe till lunch. Till det ska vi prova att ta upp våra första potatisar. Sen blir det nog fotboll mellan Sverige och Italien ( tror jag ) . Spelar Sverige som de gjorde senast så blir det en kul kväll med lite öl och grogg. Till er alla:Ha en glad midsommar !

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards