Alla inlägg under juni 2009

Av Lazarus - 5 juni 2009 10:56

Läste i dagens Aftonblad om att det förekommer nakenbad på vissa håll i landet och att grannarna inte gillar det av olika anledningar.

Åker man till t ex Kanarieöarna finns flera ställen för nakenbad. Och ärligt talat har jag aldrig fattat vitsen med det hela. Gick på Maspalomas badstrand och plötsligt sprang det en massa små, långa, korta, knubbiga och krokiga pittar framför en. Så om det inte var nog så sprang skrynkliga, långa, korta, hängade, fladdrande bröst förbi. Och jag fattar fortfarande inte vitsen. En snygg tjej i en snygg bikini är alltid snyggare än ett par hängflänsar som slår i otakt och fladdrar för vinden. En del hade ju den goda smaken att lägga sig lite bakom. Men en del stod på högsta sanddynan för att få fart på propellern i vinden, utan att lyckas. Hur många av dessa är "fula gubbar" eller kanske t o m " fula tanter"? Du blir ju inte åtalat för att vara blottare här.

Nu ska du inte tro att jag är emot nakenbad. De får väl ligga så mycket nakna de vill, men de ska inte tro att det är snyggt eller så. Det är ytterst sällan jag ser någon tjej som är riktig snygg i de fall man råkar gå förbi ett nakenbad. Hur killarna ser ut skiter jag i. Tycker mest de är lika patetiska som Naken-Janne. Ursäkta, men jag förstår fortfarande inte vitsen.

Av Lazarus - 5 juni 2009 10:40

Var just ute i den 9 gradiga luften för at ta in lunchen. Rädisor, spenat, 5-6 sorters sallad och gräslök. Ska komplettera det med lite oliver, Keso mm.

De första tomatblommorna har kommit idag. Ska bli skot framöver att komplettera en lunchsallad med rödbetor, tomater ( har ca 10 sorter ), salladslök, gurkor, morötter mm. Men det dröjer väl några veckor till.


Av Lazarus - 5 juni 2009 10:32

Läste just ett inlägg av gubbfan på min blogg och kan bara konstatera at han har helt rätt. Jag tror dessutom att det är så att ju mer pengar som hägrar ju mindre empati får man. Nåja, det finns undantag. Jag tror, utan att veta, att Ingvar Kamprat, Ikeas grundare, har mycket empati, Trots alla pengar.

Men hade min förre chef empati? Jag tror inte det

Hade hans chef empati? Knappast

Hade dennes chef empati? Inte i mina ögon i alla fall.

Jobbade på ett annat ställe till för ca 9-10 år sedan. Han som köpte företaget 1993 har gjort sig ca, eller ska vi säga minst 200 miljoner på detta under 15 år. Insatsen var ca 15-28 miljoner. Han blir 68 nästa gång han fyller. Vad ska han med alla pengar till? Rikast i graven. Ha ha.

Hade han empati skulle han ge 1 miljon till alla anställda han haft under dessa år och hjälpt honom att arbeta ihop dessa pengar. Det skulle innebära att han hade ca 140-150 miljoner kvar. Ska inte det kuna räcka och bli över?

Jag hade gjort det. Men å andra sidan blir jag aldrig chef eller VD för jag har för mycket empati. Har man dock tillräckligt med empati kan man faktiskt leva got på det också. Man får trogna vänner. Inte vänner som är din plånbok trogen.


Av Lazarus - 4 juni 2009 14:11

Har ni set den stackarn som man visat på TV och som knappt kan gå p g a en nervskada. Trots at han inte reder sig själv skulle han promt tillbaka till sitt hemland.

Och vad händer?

Jo, de skickar tillbaka honom. Kan vi inte utvisa inkompetenta migrationstjänstemän istället. De kan ju på samma gång ta med sig Billström. Finns det inget viktigare att göra än att skicka iväg en dödssjuk människa till oroliga länder? Var är er empati?

Av Lazarus - 3 juni 2009 13:58

Hela dan är full av skurar och bara dryga 10 grader. Men jag måste ut och göda gräsmatta och trädgårdsland för att det ska regna mer i morgon.

Av Lazarus - 2 juni 2009 12:09

Är du ensam och utan jobb,  törstig och utan koll

Kombinera det hela och sup dig full

Tills du faller omkull.

Det löser inga problem

men du är extrem,

i vårt system.

Man slår ut de svaga

Enligt känd förlaga

Dom förhandlar i Prag

eller Haag

Dom säger god dag

och lämnar in förslag

och vad gör jag

ju, hamnar i en sarkofag

 

Nej nu måste det vända, jag kan inte vänta

På att vår eminenta

Exelenta

Regering gör det jag förväntar

Men är dom kompetenta

I denna turbulenta

Tid

 

Men dessvärre

Ser det ut att bli värre

Inget jobb och inga pengar

Till alla oss drängar

Inte ens en liten peng

Vad är det för poäng?

Vad ska vi leva av?

När det kommer in krav

Till en slav

Som rentav

Kan vara jugoslav

Och spelat bort allt på trav

 

Och varför ett EU-parlament

Med massor av departement

Argument

Procent

Supplement.

Nej, dom har pengar så det räcker

Så dom varann betäcker

Bräcker

Sina skulder täcker

Och vår budget spräcker

Och löjliga idéer kläcker

 

Vad har vi kvar

Och vad får våra barn

Inte ens ett flarn

Är vi fångar i herrarna garn

De har kapital

Reser till Nepal

Eller Ulriksdal

Är verbal

Brutal

kolossal

kommunal

De tänker inte på att banta

De är raljanta

Nonchalanta

Intoleranta

Men tror dom är briljanta

Av Lazarus - 2 juni 2009 10:20

Vårt äldsta barnbarn är prick 2,5 år och sov över hos oss i natt. Strax efter 6,30 ville hon liga i vår säng. Hon somnade om till ca 8. då tittar hon på mig och säger:

- Mofa gå upp, jag är hungrig.

- Ja, jag ska strax gå upp.

- Nej, nu med en gång, får jag då till svar.

Hon kan snacka hon.


Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards