Direktlänk till inlägg 9 januari 2008

De e väl själva f-n

Av Lazarus - 9 januari 2008 00:00

Här kastar man ut det ena efter det andra i hopp om att få igång folk. Som nu senast om blondiner. Tidigare om diverse andra saker. Då inställer sig följande frågor.

1. Är det ingen som läser min blogg? Jo, enligt räknaren är det nån enstaka själ om dagarna.

2. Håller alla med? Verkar konstigt.

3. Är man för flat och vill inte stöta sig? Ja, troligen är det nog det som gör det.

4. Eller är det rentav så att inläggen är för snälla? Det går ju att ändra på.

Så då börjar jag då:

A. Blondiner är dummare än folk med annan hårfärg.

B. Lever är gott

C. De som utför hedersmord ska dömas till döden

D. De som har misshandlat någon så svårt att de t ex måste amputera en arm så ska den som misshandla också amputera samma arm eller se till att den skadade under hela livet får en dräglig ersättning av misshandlaren.

E. Föräldrar ska ansvara för sina barn i alla lägen tills de är 18. Vad jag menar är att om t ex barnet har en massa P-böter, skulder mm så ska föräldrarna betala detta. Är det ett barn som t ex misshandlar någon ska föräldrar också delges ett visst ansvar.

F. Negrer är lika intelligenta som vita, bara de får samma chans. De som lever i Afrika har många gånger inte den chans som vi eftersom de sugs ut av de vita storbolagen. Finns det t ex ädelmetaller i ett land köper ett storbolag upp rättigheterna och en massa afrikaner tvingas att ta fram metallen till enormt låga löner. Är det rätt?

G. USA ska inte kunna lägga in sina Veto i t ex FN. Skriver alla på Kyotoavtalet ska USA kunna tvingas skriva på det.

F. Muslimer är också människor, det är bara en del av deras ledare som är odjuren.

G. Israeler ska tvingas att ta bort muren de håller på att bygga och tvingas till att bilda en gemensam regering med alla folk som lever i området. Israeler, judar, palestinier m fl.

H. Om banker lånar ut pengar till folk utan att kolla upp deras ekonomiska möjligheter att betala tillbaka ska få stå sitt kast. T ex SMS-lån.

I. Kvinnor ska inte "med automatik" ha rätt till barnen vid en skilsmässa. Det ska vara samma chans för pappan. Hon ska inte få avgöra besöksfrekvensen.

J. De som upprepade gånger hamnar i fängelse och visar att de egentligen inte klarar sig ute ska efter ett visst antal gånger inte släppas ut mer. Däremot är det bättre att höja dagsböter ordentligt efter betalningsförmåga. Har man ingen betalningsförmåga ska man in i finkan. Men är man rik ska man kunna " köpa " sig fri. Men inte för några 1000 kronor. Nej det ska vara några 100.000:- till kanske några miljoner. Det ska verkligen kännas. Pengarna kan sedan användas till utbildning av fångar som idag bara förvaras. Kan också delas ut till företag som ger fångar som kommer ut chansen till ett jobb. För jag tror att många faller tillbaka till brott för att de inte har ett jobb och inte får en chans de kanske borde ha. Det kanske inte är deras fel alltid att de hamnat där de hamnat. Samhället måste också ta sitt ansvar.

K. Skippa TV-licensen och andra avgifter som i stort alla ändå betalar och bara är dolda skatter. Lägg detta direkt på skatten.

L. Tvinga kommuner och landsting till balanserade budgetar. Inte som nu när man i praktiken stjäl pensionspengar från sina anställda för att slippa höja skatten. En brist som ändå måste betalas senare.


Nu djävla ska väl några vakna till liv och ge beröm eller skälla som f-n.

 
 
Mågnus

Mågnus

9 januari 2008 18:59

A. Nej, det är dom inte.

B. Vet inte.

C. Nej. Men livstid. Riktig livstid.

D. Nae, slita av folks armar som straff funkar inte. Men ersättning ska dom fan betala.

E. Visst, föräldrarna ansvarar för barnen tills de är 18. Om inte barnet KAN betala för sig själv, eller vad det nu är.

F. "Negrer" kommer vanligtvis från en annan kultur, och har ett annat beteende. Sen är det upp till var och en att bedöma vad som är mest intelligent. Hudfärgen beror det iaf inte på.

G. Pass. För svåra ord för mig :P

F. Ja.

G. Öh. Vilken jävla mur :P

H. Självklart!

I. Håller med. Det ska vara lika för båda. Abort däremot ska mamman få bestämma om.

J. Om man sätter folk som inte kan betala sina böter i fängelse ger man de ett värre straff än de egentligen förtjänar. Det är inte rättvist.
Det är inte heller rättvist att rika människor ska kunna köpa ut sig ur fängelse. Det är en bra regel i monopol, men inte rättvist för fem öre.

K. Visst, det är jag med på.

L. Pass.

http://www.blaeffo.com

 
junie

junie

9 januari 2008 19:35

Hehehe, ännu ett inlägg som fick mig att skratta högt :P
A. Intelligensen sitter förstås inte i hårfärgen. Däremot tror jag säkert att många blondiner blir behandlade på ett så fördummande sätt (mest av killar som väljer att bara se deras utseende) att de till slut tror att det är ok att vara dum. Då slutar de att tänka. Detta gäller dock inte min lillasyster, hon är en av de smartaste människorna jag känner.

B. Jag har vad jag vet bara ätit lever en enda gång, när jag var kanske 9-10 år gammal. Då var det inte gott. Numera är jag ju vegetarian, så jag har inte för avsikt att smaka lever igen för att se om jag nu gillar det eller inte.

C. Jag är emot dödsstraff. Jag tycker de ska bli antingen utvisade eller få livslång vård.

D. Här är jag lite osäker. Vet inte riktigt om jag gillar det där med tvångsamputationen. Men ersättning låter bra.

E. Ja, till viss del. Men barnet kan inte hållas helt ostraffat heller. Ungdomsvård.

F. Jag tvekar inte på att vita och svarta har samma hjärnkapacitet. Det finns många smarta svarta och dumma vita, men även många dumma svarta och smarta vita. Det här är ju ungefär som hårfärgen. Varför skulle något så komplext som intelligens sitta i pigmenten för??

G. Jag tycker att vi störtar USA ;)

H. Ja, fast samtidigt måste ju låntagaren ta sitt ansvar också.

I. Det har du helt rätt i. Det är inte alltid säkert att mamman är den som är lämpligast att ta hand om barnen. Barnen borde tillfrågas om de är tillräckligt gamla, och lyssnas på om de har egna önskemål.

J. Jag gillar inte fängelse över huvud taget. Det verkar inte fungera. Bättre med vård. Och jag tycker inte att man ska kunna köpa ut sig, det ska inte göras skillnad på fattiga och rika. Grejen med jobben verkar dock bra.

K. Jag förstår inte vad det skulle göra för skillnad.

L. Det där är jag inte ett dugg insatt i och kan därför inte säga något om.

http://jujju.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ingrid

9 januari 2008 20:59

Det var alldeles för mycket på en gång för att skriva en seriös kommentar. Jag gör det enkelt för mig och skriver att jag håller med i stort om allt utom punkterna A och J. Jag tror inte att du själv håller med om punkt A eftersom jag vet att du har en del intelligenta blondiner i din familj. Dessutom tror jag att jag vet att det är ditt största skämtämne just nu. Punkt J kan jag inte hålla med om eftersom det blir alldeles för enkelt för folk med pengar att slippa undan straff. Även om de blir tvungna att leva sparsamt en period går det inte att jämföra med fängelsestraff. Det skulle upplevas som väldigt orättvist tror jag. För övrigt tror jag också att återfallsprocenten beror till stor del på bristande engagemang från samhället. Här gör KRIS ett stort jobb.
Lever är förresten ätbart men inget man längtar efter.

 
sara

sara

10 januari 2008 19:14

nej usch jag tänker inte följa mina syskons exempel och skriva en tio kilometer lång kommentar!

Jag kan iaf säga att visst, du får tycka att blondiner är dumma och allt annat du tycker, men man kan ju hålla det för sig själv om man vet att det finns folk som blir ärligt sårade, även om jag inte är en sån då...
Vad har du för hårfärg då, grå? Okej jag gillar inte att se ner på andra bara pga deras hudfärg eller hårfärg, så jag tänker inte säga nånting.

OCH - LEVER ÄR DET VIDRIGASTE SOM FINNS PÅ JORDEN, LIKSOM ALL ANNAN INÄLVSMAT!!!

http://gbflickan.bloggagratis.se

 
sara

sara

10 januari 2008 19:18

usch, orka skriva lika långa kommentarer som mina syskon!

du får väl tycka att alla blondiner är dumma och allt annat du tycker, men du behöver ju inte skrika ut det om du vet att det finns folk som blir ärligt sårade. Dock är inte jag en sådan som blir väldigt sårad för jag förstår ironi.

OCH - LEVER ÄR DET VIDRIGASTE SOM FINNS PÅ JORDEN OCH BORDE MED ALL SIN RÄTT HALSHUGGAS!!!

http://gbflickan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

lazarus

11 januari 2008 08:53

Äntligen kom det en negativ och lite ilsken kommentar. Men att t ex läsa om att blondiner är dumma och man själv är blondin ska man inte reta upp sig på. Det innebär brist på bl a självdistans. Jag är tjock och lider inte av att folk skojar om det. Tvärtom kan man använda det till något positivt. Klarar man att ta emot ett sådant skämt ser folk ofta upp till en. Men retas man är det bara kul att fortsätta och folk ser ner på en. Så man måste tåla lite i livet. Det blir inte lättare framöver och då kan det hjälpa att ruska på axlarna och skratta åt ett skämt. Speciellt om man vet eller tror sig veta att personen som skrev det bara skrev det för att sköja och inte för att vara elak. Men sånt kommer med åren. Om man inte tycker om lever så beror det ofta på att man ätit den tillagat på fel sätt.

 
Birdie

Birdie

11 januari 2008 12:42

Hit lär jag återkomma ;o)
Läst några av dina bloggar och... tja, jag fastnade.

Ang din lista, håller jag i princip med om det mesta, dock ej A & B.
A kan bara kommenteras med att det är tragiskt att bimbos per automatik måste blondera håret - därför får folk den uppfattningen :P

http://www.birdie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards