Direktlänk till inlägg 14 januari 2008

Bröllopstalet

Av Lazarus - 14 januari 2008 00:00

I stort såg stödorden ut enligt nedan. Jag försökte att inte alltid läsa innantid. Dessutom jag jag till lite i sistea sund. Men Annars var det här talet från brudens far till brudparet.



Bästa brudparÄrade bröllopsgäster Ja, som pappa till bruden så är det en ära för mig att säga några ord också. Jag har fått 20 minuter på mig av Linda, så jag får se om jag får med allt.   Nej, jag bara skojar. Jag ska nog bli klar före.  Tänkte bara reflektera lite tillbaka när vi själva gifte oss, ja en del av oss i alla fall: 
  • Det fanns telefonautomater i s f mobiltelefon, SMS, chat och Internet. Idag får du panik om du är längre än 2 meter från din lilla nalle
 
  • Polisonger var enorma och håret långt och inte kort som nu. Det enda som var kort var tjejernas kjolar.
 
  • Det fanns Tippex som man kunde använda när man skrev fel på skrivmaskinen. I början var det en del som trodde att de kunde använda det på datorskärmen också…I regel hade dom tjejerna samma hårfärg sägs det.
 
  • Pizza var något som kom. Tachos, kebab och Suchi var inget vi kände till.
  • Skivorna var 30 cm i diameter och svarta och gick med 33 varv per minut.
 
  • Långt ifrån alla hade färg-TV och ingen hade fler än 2 kanaler. Parabol hade dom bara NASA.
 
  • Man fick inte visa fotbollsmatcher på TV om det fanns reklam runt arenan som inte hade suttit där hela säsongen.
 
  • Vi la patiens med riktiga kort, inte som nu på datorn och vi spelade spel med varann, inte som nu över nätet
 
  • Då skrev man brev, nu skickar man e-post till den som sitter bredvid. Fast ungdomar idag börjar tycka att det är långsamt och töntigt, läste jag. 
TILL SIST:
  • Då fick man gifta sig och det får man tack och lov nu också

   Nu vet jag inget mer att säga och tänker därför bara läsa en kort liten dikt.  

Jag hoppas ni två får ett bra liv ihop

Trots att ingen svärfar är riktigt klok

Men ni får väl med det stå ut

I dom oss är det ändå inte mer så mycket krut 


Men jag tror båda idag fäller en tår

När de nu trots allt får

En ny medlem till familjen Larsson och Wester

Och vi framöver bjuds in till diverse fester 


Vi börjar väl med dagens bröllop

Och vart det lider blir det väl dop 

Sen ska ni ju 30 fylla

Och då kommer vi igen för att hylla


 Fast du får nog lära dig lite om sport

Annars blir våra samtalsämnen för kort

Du måste lära dig att bäst är Hammarby

Om några andra lag behöver du dig ej bry. 


Ni har ju också tur som ser varann

Varje dag på ICA-verandan

Eftersom mjölken nu alltid kommer i tid

Borde ju Jörgen ge dig mer semestertid 


Men det kanske löser sig framöver

När Fredrik har sått sina fröer

Då kanske ni mycket ledigt får

Och om era små barn få rår 


Hoppas ni er dag nu sent ska glömma

Och nu alla sina glas kan tömma

Jag tror vi nu alla ska klämma in

I ett fyrfaldigt hurra så fin 


De leve

Hipp hipp 

Hurra, Hurra, Hurra, Hurra 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards